A tapasztalatok szerint sokan meglepve vesznek tudomást arról, hogy a reklámtárgyak piacának mennyi sok szereplője és érintettje van. Kevesen tudatosítják ugyanis, hogy a reklámajándék gyerekeknek is aktuális lehet, nem csupán a felnőtteknek.
A gyermekeknek kitalált termékeket nagyjából két részre lehet osztani, mégpedig vannak a kifejezetten hasznos tárgyak, illetve a kissé haszontalanságnak tűnő dolgok. Az előbbi csoportba olyasmik tartoznak, amit esetleg az iskolában is felhasználhatnak, mint mondjuk az iskolatáska, vagy a különböző tanszerek.
Az utóbbi kategória úgy is aposztrofálódik sokszor, mint limlom, ami egy ideig leköti a gyerekek figyelmét, majd feledésbe merül, legalábbis egy időre. Aztán természetesen bizonyos idő elteltével minden újra előkerül és ez tulajdonképpen hozzáad az értékéhez, hiszen a cég logója szüntelenül ott marad, és ismét szem elé tárul. Nem szabad elfeledkezni tehát kivitelezőként, megbízóként a reklámajándék gyerekeknek szóló alkalmazásáról sem, hiszen ez is egy lehetséges irány.