Valóban egészséges az szárított gyümölcs?

szárított gyümölcs

Sokan megkérdőjelezik, hogy az aszalt gyümölcsök egészségesek vagy csak a hízás segítik elő? Döntést nehezen lehet megalapozni, hiszen mindig figyelembe kell venni, hogy milyen gyümölccsel állunk szemben. Természetes tartósítási eljárással állítják elő a szárított gyümölcs bármelyik fajtáját, vagyis jelentősen csökkentik a víztartalmát. Cukor hozzáadása nélkül készül el, így nem kell még a diétázóknak sem tartani a plusz kalóriáktól. Fontos, hogy megfelelőképpen tároljuk és akkor nem kell hozzá tartósítószert sem adni.

Így könnyedén, akár mi magunk is el tudjuk készíteni a szárított gyümölcsöt. Télen kifejezetten ajánlott a fogyasztása, hiszen igazi energiaforrásnak tekinthető. De nézzük csak, milyen előnyökkel rendelkezik! A szárított gyümölcs megőrzi a benne lévő vitaminokat, az ásványi anyagok nagyobb részét, így erősítve az immunrendszerünket. Fogyasztásával csökkenthető az édesség iránti vágy, így diéta esetén is bátran, de mértékkel fogyasztható. Telítettségérzetet biztosít. A szárított gyümölcs magas rosttartalommal bír, így fokozza a gyomor és a bélrendszer működését. Nagyon finom töltelék, mártás, kompót vagy lekvár készíthető belőle. Reggelinél müzlihez vagy joghurthoz könnyedén hozzá keverhető. A legismertebb aszalt gyümölcs közé sorolható a szilva, szőlő, sárgabarack, áfonya, körte és az alma, de datolyával, fügével, mangóval, ananásszal és papayával is találkozhatunk. Mivel egész évben elérhető, így remek alternatívaként használhatóak fel a friss gyümölcsök helyett. Sőt, akár online is megrendelhető a Bulkshop biobolt oldalára kattintva. Csemegézzen egészséges nassolnivalókkal!

Print Friendly, PDF & Email